Project Description
Tunel pod Martwą Wisłą to najdłuższa w Polsce arteria komunikacyjna położona pod lustrem wody oraz jedna z flagowych inwestycji Gdańska. Łączy zachodnią część miasta z Wyspą Portową, umożliwiając kierowcom ominięcie zatłoczonego centrum.
Na etapie budowy tunelu Grupa ELDRO odpowiadała za wykonanie infrastruktury elektrycznej i teleinformatycznej oraz podłączenie systemów monitoringu wizyjnego, stacji pogodowych, znaków zmiennej treści i systemów kontroli pojazdów.
Gdy w kwietniu 2016 roku obiekt został oddany do użytku, jako podwykonawca firmy Siemens Mobility Sp. z o.o. przejęliśmy zadania związane z utrzymaniem części urządzeń i systemów zainstalowanych w tunelu. Konserwację i serwis realizujemy w oparciu o wyśrubowane standardy SLA, wymagające spełniania rygorystycznych wymogów technicznych oraz czasowych.
Skalę prac związanych z utrzymaniem Tunelu pod Martwą Wisłą przybliżają dane statystyczne:
- 1377,5 metrów – całkowita długość tunelu pod Martwą Wisłą
- 2 rury tunelu o średnicy 11 metrów każda
- 112 kamer monitorujących bezpieczeństwo
- 40 głośników
- 200 rozdzielnic elektrycznych zasilająco-sterujących
- 450 opraw oświetlenia przejazdowego i wyjazdowego
- 190 km kabli
- ok. 29 000 samochodów – średnie dobowe natężenie ruchu
Dane statystyczne za Gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni
Zakres wykonanych prac
usuwanie awarii oraz usterek urządzeń funkcjonujących w tunelu
serwis sygnalizatorów świetlnych, tablic zmiennej treści, punktów SOS, stacji meteorologicznych oraz kamer zapewniających monitoring i detekcję zdarzeń
dbanie o czystość tunelu i znajdujących się w nim urządzeń
przegląd i konserwacja systemów oświetlenia, wentylacji oraz zasilania podstawowego i awaryjnego
okresowe wykonywanie pomiarów dotyczących m.in. widoczności, temperatury, prędkości wiatru i stężenia CO